Prose

Alicja Minicka


older other prose newer

22 july 2011

Zielonooki Potwór

Pisałam już, w artykule pt. „Zazdrość i poezja”, jak bardzo podziwiam poetów za kunszt z jakim przekazują różnorakie treści, emocje, wrażenia, przy pomocy niewielu słów. 
Podobnych wspaniałych wrażeń dostarczyła mi osoba z niedostępnego dla mnie kręgu poezji. Katarzyna Georgiou. Kasia jest, tak jak i ja, jednym z autorów Wydawnictwa Radwan, ale z jej twórczością zetknęłam się na stronie Eioba.pl, gdzie publikuje pod pseudonimem Skalny Kwiat. Bardzo trafnym, ze względu na delikatność i magnetyczny urok, emanujące z jej wierszy. Na Eiobie Kasia zamieszcza wiersze i fotografie z wydarzeń, które ją do niektórych wierszy zainspirowały.
Natrafiłam tam na zdjęcie uroczego łobuziaka buszującego w lesie wśród jagód. I na taki oto wiersz:
 
Dziwny jest Natury świat -
Opanował go mój Skrzat.
W leśnym runie dziś buszował,
garście jagód brał do dzioba.
Bródkę miał wysmarowaną
granatowym sokiem-manną,
palce słodem oblepione,
usta zmyślnie wykrzywione,
spodnie całe poplamione,
a na ciżmach piach…
 
Ja opisałabym wyprawę do lasu i chłopca, który umorusał buzię jagodami. A co robi Kasia? Tworzy cudowny magiczny świat. Bo, podobnie jak Andrzej Ballo i każdy prawdziwy poeta, Kasia tak postrzega to wszystko, co ją otacza. Widzi piękno i magię tam, gdzie nie-poeci nigdy by ich nie zauważyli.   
Przyznam, że Kasia wprawiła mnie w nastrój podobny
do tego, który stał się moim udziałem po przeczytaniu „W malinowym chruśniaku” Bolesława Leśmiana. Leśmian to, obok Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej i Krzysztofa Baczyńskiego, mój ukochany poeta. 
Zatytułowałam ten artykuł „Zielonooki Potwór”. Po raz kolejny bowiem ogarnia mnie zazdrość. 
Dziękuję Kasi za wzruszenia. Dziękuję, że mogłam
wejść w świat magii i zobaczyć piękno, które dla mnie odkrywasz w swoich wierszach. 
I za to, że, przez Ciebie, zielone oko Potwora jeszcze nie raz do mnie mrugnie. 
 
Alicja Minicka      
http://mysli-o-ludziach.blog.onet.pl






Report this item

 


Terms of use | Privacy policy

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1