Proza

EmilMgła


dodane wcześniej pozostała proza dodane później

1 października 2013

Żwir. Surrealistyczne, krótkie przemyślenia Emila

- I piszę sobie patykiem po żwirze, że to nie ma już sensu. Mam wszystkiego dosyć. To jest już żwir, a nie ten miękki, uginający się asfalt. Wystarczy pierwsza lepsza trumna na czterech kołach, która przejedzie po żwirze i zmiecie moją mozolną pracę. O nie, to już nie to, co miękki, uginający się asfalt, na którym najdrobniejsza rana zastyga na amen wszystkich amenów. Ostatni raz, gdy byłem sobą - piszę z braku laku po żwirze, odchodzę stąd. Kładę dłonie na kolanach, taboret skrzypi. A gdyby tak zamiast kocurów w domu, kłęby wełny? Łyżki zawsze kłamią, w nich moja twarz przypomina porannego kołtuna, wracającego metrem z nocnej zmiany w fabryce szczot do kibli. Łyżki zmieniają perspektywę, gorszy efekt rybiego oka. Znowu wylewam wrzący rosół na spodnie. To uczucie ciepła tam w dole. I obślizgły makaron na dokładkę. I wiesz? Gówno mnie obchodzą Twoje schizofreniczne melodie, nie pletliśmy warkoczy w tym samym Niebie. Niebo jest pod żwirem. Kop, a dojdziesz tam. Dochodzisz? Definiuj mnie na różnoraki sposób, ale definiuj. Nie lubię być czystym, chamskim zwojem papieru. - dodałem z premedytacją ostatanie zdanie, kończąc rozbaźdganą, niestrawną kropką. Pisałem na paragonie fiskalnym, kupiłem niesmaczny obiad.






Zgłoś nadużycie

 


Regulamin | Polityka prywatności

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1