Prose

Deadbat


older other prose newer

19 september 2016

Mistrz I

- Tylko nienawidząc swojej słabości można stać się silnym. - powiedział dumnie rycerz wstając z całonocnego czuwania bez okrycia w lodowatej kaplicy zakonu.
- Tylko rozumiejąc bezsens wszelkiej siły można stać się wszechmocnym. - powiedział buddyjski mnich gasząc ogień małej lampki, by nie dokładać do swej karmy grzechu przez odbieranie bakteriom życia ciepłem ognia.
- Tylko rozumiejąc że człowiek sam z siebie nie ma żadnej mocy a siła bywa mu jedynie udzielana dla realizacji właściwych celów zgodnie z wolą Najwyższego człowiek może swoimi czynami głosić z prawdziwą Mocą Jego chwałę - powiedział kapłan zapalając tysięczną świecę przed kapiącym od złota ołtarzem.
- zamknijcie się wszyscy! - Krzyknął pijany mistrz i zaklął szpetnie - Jak ślepi mają przewodzić niewidzącym!? Metoda macania w ciemnościach nie staje się światłem tylko dlatego, że ułatwia podróż.
Ani nie wskazuje prawdziwego celu. -
...
A skoro wszyscy pragniecie potęgi, nie ma znaczenia w czyim chcecie ją nieść imieniu.






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

 


Terms of use | Privacy policy

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1