Prose

Stary Wujek


older other prose newer

16 october 2013

Krasnoludki....

O Krasnoludkach powiedziano już wiele... Nowych rzeczy o Nich za bardzo nie powiem... No... ale ja je znam i chciałem o Nich koniecznie napisać...


Wiem, że są osoby, które Krasnoludki znają... i żyją z nimi w przyjaźni. Ale większość osób o Krasnoludkach wie tylko tyle... że są One postaciami z bajeczek.
 
11 października 2013 r. miało miejsce spotkanie Rady Bychawskich Krasnoludków, na którym byli zaproszeni goście, w tym ja. Na tym spotkaniu zadecydowano, że będę mogła napisać kilka słów o Krasnoludkach... A z przywileju tego  korzystam natychmiast...
 
Krasnoludki żyją naprawdę. Wszystko to, co o Nich wiadomo jest prawdą. Są maleńcy i... uwielbiają nosić swoje tradycyjne stroje, ale wbrew powszechnemu mniemaniu nie wszystkie noszą brody.  
 
Krasnoludkowy ludek zamieszkuje całą kulę ziemską... występują głęboko w górskich lasach, na pustyniach i lodowcach Antarktydy... Większość z Nich mieszka w pobliżu siedzib ludzkich.
 
I tutaj muszę zaznaczyć, że wszystkie Krasnoludki mieszkające między ludźmi są Istotami dobrymi, nie przeszkadzającymi nikomu i nie płatającymi figli... Kiedy czują, że nie są akceptowane i potrzebne... po prostu się nie ukazują ludziom. Płatanie figli należy do innych istot jak chociażby... Kikimory, Zmory, Owinniki - ale nie będziemy tutaj o nich wspominać.
 
Wracając do miejsca zamieszkania Krasnoludków... Jak już wspomniałam swoje siedziby zakładają w pobliżu ludzkich domostw.  Najczęściej zamieszkują głęboko w ziemi, pomiędzy korzeniami drzew, w tunelach, gdzie... urządziły sobie wspaniałe miejsca do życia. (O Ich miejscu zamieszkania wspomnę w innym wpisie)
 
 
I co robią te Krasnoludki? Ano... pod nieobecność ludzi lub w nocy... opiekują się całym domem i ich dobytkiem... Wspomnę tu tylko, że zajmują się  pilnowaniem małych dzieci (czytają im książki i kołyszą w kołyskach)... sprzątaniem w domu, drobnymi naprawami, podtrzymywaniem ognia w piecu, rąbaniem drewna, pilnowaniem żeby na kuchni nic nie wykipiało, robieniem masła odnajdowaniem zagubionych, drobnych przedmiotów. Krasnoludki zajmują się również zwierzętami hodowlanymi... a to jedzonka im nasypią, krowy wydoją, a to jajeczko spod kurki wyjmą, zbiorą miód od pszczółek.  A czasem... ale to bardzo rzadko, pomagają również w pracach w  polu. Tutaj chyba nie muszę nic więcej dodawać, bo wiadomo co Krasnoludki robią.  
 
Od pewnego czasu Krasnoludki dbają również o Wasze komputery... Ściągają aktualizacje programów, usuwają wirusy, trojany i niepotrzebne pliki. Drugą nową, ważną czynnością jaką wykonują wyręczając człowieka jest dbanie o środowisko naturalne. Mówiąc zrozumiale! sprzątają śmieci zostawione bezmyślne przez człowieka po lasach i polanach.
 
Zdarza się, że Krasnoludki muszą sobie odpoczywać... Wtedy, o ile jesteście cicho... a i sami jesteście dobrymi ludźmi... zobaczycie je śpiące między ścianą a piecem gdzie jest ciepło, w kącie łóżka, w szparze pod progiem, w beczce czy w stajennym żłobie... gdzieś na strychu,  piwnicy lub za doniczką z kwiatkiem na oknie.
 
 
Krasnoludki mogą jeść wszystko to co ludzie. Niektórzy gospodarze w podzięce dla Krasnoludkówwtykają w różne zakamarki nieduże ilości jedzenia. Ale muszę powiedzieć odrazu, że najczęściej jest ono zjadane przez myszy... Dopiero kiedy jedzenie ma  się zmarnować  Krasnoludki zabierają je do siebie... bo szanują jedzonko. A czosnek Krasnoludki... kochają ogromnie. Mówią: Noszenie czapeczek i jedzenie czosnku sprawia, że jesteśmy zdrowe.
 
O rozmnażaniu prosiły nie wspominać...
 
Krasnoludki mają swoje Święta... które być może opiszę w kolejnych wpisach. Powiem teraz tylko tyle, że nie różnią się one bardzo od naszych świąt. Spotykają się one w gronie najbliższych i przyjaciół. Podobnie jak my dziękują za otrzymane łaski i proszą o opiekę...
 
Gromadzą się również co jakiś czas na Radach i Zjazdach, w celu omówienia bieżących spraw. Wszystkie ważne wydarzenie opisują w Kronikach Wydarzeń...


My jesteśmy Krasnoludki
Klik, klik, klik
My się kompów nie boimy
Klik, klik, klik
My laptopa naprawimy
Klik, klik, klik
Aktualkę Ci zrobimy...  




http://www.photoblog.pl/starywujek/159465640/o-krasnoludkach.html

https://www.facebook.com/starywujek000






Report this item

 


Terms of use | Privacy policy

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1