Prose

Belamonte/Senograsta


older other prose newer

20 november 2024

3. Uogólniłbym pojęcie DOŚWIADCZENIA 25.02.00

3. Uogólniłbym pojęcie DOŚWIADCZENIA, że jest ono myślą, refleksją i uczuciem, niezależnie od tego czy bodźce pochodzą z zewnątrz i tą drogą kształtują świadomość, czy pochodzą tylko z wewnątrz. Refleksja to zachowanie badawcze umysłu, na tyle spontaniczne, że zaliczyć to można do doświadczania, ale tu już jest krok do działania.
DZIAŁANIE BIEŻĄCE i ZASTĘPCZE. Działanie wymaga kontroli, doświadczanie nie.
Działanie to bieg myśli kontrolowany. I znów może temu towarzyszyć aktywność ruchowa związana z sytuacją zewnętrzną, bądź brak aktywności ruchowej. Działanie to zmiana myśli, nadawanie im pożądanego biegu.
Doświadczanie i kontrola tego, co doświadczamy to DZIAŁANIE. Działanie wymaga pragnień i …

Doświadczanie to po prostu to, o czym pisałem: refleksja, myśli, uczucia i może być bardziej lub mniej świadome, z tworzeniem słabszych lub silniejszych zapisów pamięciowych. Tak samo działanie może się zapisywać w pamięci lub nie.

Doświadczaniu, albo działaniu może towarzyszyć lub nie ruch fizyczny. Pragnień doświadczamy pierwotnie, więc działanie to wybór pragnień, przyjęcie pewnego celu na przyszłość. DZIAŁANIE TO ANTYCYPACJA.

Doświadczanie i wykonywanie jakichś czynności, pod wpływem sytuacji zewnętrznej lub wewnętrznej, to REAKCJA. Czynność to myśl, wrażenie, ruch fizyczny, uczucie – reakcja.

Reakcja to jak gdyby pierwszy stopień do działania. Reakcja nie wpływa na bieg myśli, chociaż może je stymulować. Czyli działa jak gdyby pośrednio. Jest odbiorem i reagowaniem w sposób odruchowy, bez kontroli.

Brak reakcji tylko doświadczanie to CZYSTA RECEPTYWNOŚĆ. Reakcja (odruch) może być czysto wewnętrzna lub także zewnętrzna.

Stan akcji – reakcji to stan Zombi. Można być w stanie Zombi poruszając się fizycznie lub nie.
Ale ruch jest zawsze, czy to ruch myśli czy ciała.
Więc może być Zombi samych myśli lub myśli, którym towarzyszy ruch w świecie zewnętrznym.
POZIOM ZOMBI TO WŁAŚCIWIE POZIOM DOŚWIADCZANIA.
DOŚWIADCZANIE TO RECEPCJA I REAKCJA.

Czasem ruch ciała powodować może, że ruch myśli nie zamiera, ale i to się nie wiąże z samym ruchem fizycznym, ale z kontaktem ze swoimi myślami, refleksją, z doświadczaniem, z emocją i na końcu z uczuciem, które jest bodźcem do działania, czyli to się wiąże z kontaktem z rzeczywistością zewnętrzną, z wpływaniem na nią, czyli z ŻYCIEM.






Report this item

 


Terms of use | Privacy policy

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1