Prose

Belamonte/Senograsta


Belamonte/Senograsta

Belamonte/Senograsta, 21 november 2024

4. KONTAKT Z RZECZYWISTOŚCIĄ 25.02.00

4. KONTAKT Z RZECZYWISTOŚCIĄ, doświadczanie myśli będących efektem działania, pojawienie się pewnej woli działania pod wpływem kontaktu z silnym światem zewnętrznych pobudzeń (z bólem, zimnem) to już nie reakcja, to chęć planowania się w czasie, sterowania myślami, by unikać podstawowych (... więcej)


number of comments: 0 | rating: 0 | detail

Belamonte/Senograsta

Belamonte/Senograsta, 20 november 2024

3. Uogólniłbym pojęcie DOŚWIADCZENIA 25.02.00

3. Uogólniłbym pojęcie DOŚWIADCZENIA, że jest ono myślą, refleksją i uczuciem, niezależnie od tego czy bodźce pochodzą z zewnątrz i tą drogą kształtują świadomość, czy pochodzą tylko z wewnątrz. Refleksja to zachowanie badawcze umysłu, na tyle spontaniczne, że zaliczyć to można (... więcej)


number of comments: 0 | rating: 0 | detail

Belamonte/Senograsta

Belamonte/Senograsta, 19 november 2024

2. Czasami nie pamiętam, co mówiłem 25.02.00

2. Czasami nie pamiętam, co mówiłem. Gdy się upijam wyrzucam z siebie zwierzenia jak świnia. I nie wiem wtedy o sobie, a „działam” (Ja tu sobie niczego nie zadaje. To zmienia się w samosterujący proces akcja – reakcja).
Niekiedy, gdy ludzie się biją, nie myślą o sobie. Stan głębokiego (... więcej)


number of comments: 0 | rating: 0 | detail

Belamonte/Senograsta

Belamonte/Senograsta, 18 november 2024

1. Odkryłem rzecz następującą 25.02.00

1. Odkryłem rzecz następującą: refleksja często prowadzi u mnie do niepokoju, a działanie uśmierza niepokój.
Może dlatego, że w działaniu człowiek nie ma czasu przeżywać, odczuwać głęboko. Jest płytko odbierającym łukiem - akcja reakcja. Ale to jest działanie sportowo ruchowe. (... więcej)


number of comments: 2 | rating: 1 | detail

Belamonte/Senograsta

Belamonte/Senograsta, 8 october 2024

Najtrudniejszy drugi krok

W dobrej fikcji, czyli czymś, co się dzieje w głowie, co ma sens, samo się rozwija, jest rzeczywiste - postacie mają swoją logikę. Dostosowujemy się do ich poczynań, gdy rozwijamy opowieść, właściwie poznajemy. Tak robi King, Twain, Faulkner, Myśliwski, ale np. Diuna to już jakaś arystokratyczna (... więcej)


number of comments: 2 | rating: 3 | detail


10 - 30 - 100






wybierz wersję Polską

choose the English version

Report this item

 


Terms of use | Privacy policy

Copyright © 2010 truml.com, by using this service you accept terms of use.


You have to be logged in to use this feature. please register

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1