Proza

Adam Pietras (Barry Kant)


dodane wcześniej pozostała proza dodane później

28 maja 2023

Kiedyś byłem admirałem, ale zostałem degradowany

1. Jakbym nie wierzył we własne istnienie. Jest umywalka, sala gimnastyczna, złocisty odblask w oknie.

2. Listwy i nieheblowane deski, blachy, plastikowe butelki, myszy, wróble, odrobina wody w przebitej dętce i puszka po dezodorancie - westchnienie.

3. Kiedyś byłem admirałem, ale zostałem degradowany - bo wypowiedziałem wojnę Słońcu.

4. Na horyzoncie góry. A wcześniej domy i autostrada. Wierzby i brzozy. Kościół. Akademia. Most. Trochę dalej tory kolejowe. Samochody. Blask. Żółte liście i sine, różowe niebo.

5. Kiedy rozmawiałem przez telefon wydawało mi się, że jestem w Moskwie. Na parapecie leżała martwa mucha. Obok stacji komputera kilka pustych puszek. Biała firanka. Odrobina kurzu zastygłego w kroplach na szybie.

6. Na taką pogodę najlepsze jest czerwone irlandzikie ale.

7. Z dzieciństwa pamiętam zapach morza, komary pod płóciennym namiotem w kolorze czerwonej kredy, latarnię morską, ogromną i wilgotną ścianę.

8. Już wtedy mnie nie było. Choć przecież zdarzało mi się być jakimś zdaniem po łacinie albo robakiem w puszczy Ockhama. Kiedyś też byłem piszczelem wdowy po hinduskim kupcu. Byłem dzieckiem-kapitanem w wiekuistym labiryncie. Byłem też neandertalczykiem, a jeszcze wcześniej australopitekiem. Wzruszało mnie to.

9. Ale to były chwile. Zdaje się, że najdłużej byłem czymś albo kimś przez dwa tygodnie. (To i tak nieźle). Rzeczywistość zazwyczaj dochodzi do mnie z niebywałą wyrazistością, ale ja sam nie istnieję. A właściwie istnieję, lecz jestem łepkiem od zapałki.

10. Ciekawe, czy uda mi się zostać (...).






Zgłoś nadużycie

 


Regulamin | Polityka prywatności

Copyright © 2010 truml.com, korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.


Opcja dostępna tylko dla użytkowników zalogowanych. zarejestruj się

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności   
ROZUMIEM
1